- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 663P1 |
Naziv predmeta: Evaluacija u obrazovanju |
---|---|
Školska godina: |
2019/2020. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
7 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, izborni (E5BP1), naučno-stručni predmet |
Nastavnik: |
dr Slađana D. Anđelković |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: dva časa predavanja + četiri časa laboratorijskih vežbi (2+0+4) |
Ciljevi: |
Da studenti usvoje znanja o evaluaciji kao stručnoj i pedagoškoj delatnosti. Da upoznaju savremeni koncept evaluacije i osnovne oblike evaluacije u vaspitanju i obrazovanju. Sticanje kompetencija za evaluaciju vaspitno-obrazovnog procesa u školi, procenu vrednosti rada i rezultata učenika i nastavnika, kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa i nastavnih planova i programa na osnovu prikupljenih podataka i informacija. Razvijanje sposobnosti za evaluaciju i samoevaluaciju rada učenika i nastavnika. |
Ishod: |
Da studenti poseduju razvijene kompetencije za primenu teorijskih znanja u procesu evaluacije i samoevaluacije. Da studenti poseduju kvalitetnu osnovu za dalje obrazovanje, istraživanje i profesionalni razvoj na polju evaluacije u obrazovanju. Da budu osposobljeni da učestvuju u različitim vrstama evaluacije i samoevaluacije. Da budu osposobljeni da kreiraju i primenjuju instrumente za merenje, praćenje i vrednovanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u školi, vrednovanje rada učenika i nastavnika i samovrednovanje. |
Oblici nastave: |
Interaktivni, kooperativni oblici rada, predavanja, projekat - istraživanje prakse, pprezentacije. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
10 poena (2 časa nedeljno) Program rada: Vaspitna i obrazovna usmerenja savremene škole - okvir za evaluaciju. Škola i savremeni kurikulum (okvir za evaluaciju) - ciljevi, učenik, predmet učenja - sadržaji i program, sociogeni uslovi i zahtevi, metodički pristupi, sredstva, metode, organizacija i antropogeni uslovi. Pojmovno određenje evaluacije. Bazični pojmovi i komponente evaluacije u obrazovanju. Razvoj savremenog koncepta evaluacije. Vrste i oblici evaluacije. Standardi kvaliteta i obrazovni indikatori. Principi evaluacije. Funkcije evaluacije. Domeni evaluacije - školska samoevaluacija, nadzornička služba, eksterni ispiti. Evaluativna istraživanja - metodološke osnove evaluativnih istraživanja (predmet, faze, cilj, istraživačke metode i tehnike. Predmet i sadržaji školske evaluacije. Praćenje, vrednovanje i ocenjivanje u nastavi. Praćenje napretka učenika, drugih obrazovnih činioca, prikupljanje podataka, beleženje. Vrednovanje i samovrednovanje: individualno vrednovanje, vrednovanje grupnog rada, vrednovanje projektinih aktivnosti, samovrednovanje učenika i nastavnika, vrednovanje eseja, prezentacija, izvođenja aktivnosti, vrednovanje nastave i doprinosa nastavnika. Postupci i aktiviranje učenika u vrednovanju i samovrednovanju. Svrha vrednovanja i ocenjivanja učeničkih postignuća. Ocenjivanje i standardi kompetencija. Merenje znanja, vrste zadataka. Funkcije ocenjivanja. Greške u ocenjivanju i vrednovanju. Objektivno ispitivanje i ocenjivanje. Podsticanje samoevaluacije učenika i uloga dokumentacije o radu učenika (portfolio). |
Laboratorijske vežbe: |
10 poena (4 časa nedeljno) |
Seminarski radovi: |
5 poena |
Pismeni ispit: |
60 poena |
Projekti: |
15 poena |