- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 663P1 |
Назив предмета: Евалуација у образовању |
---|---|
Школска година: |
2019/2020. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
7 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 5. година, зимски семестар, изборни (E5BP1), научно-стручни предмет |
Наставник: |
др Слађана Д. Анђелковић |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: два часа предавања + четири часа лабораторијских вежби (2+0+4) |
Циљеви: |
Да студенти усвоје знања о евалуацији као стручној и педагошкој делатности. Да упознају савремени концепт евалуације и основне облике евалуације у васпитању и образовању. Стицање компетенција за евалуацију васпитно-образовног процеса у школи, процену вредности рада и резултата ученика и наставника, квалитета васпитно-образовног процеса и наставних планова и програма на основу прикупљених података и информација. Развијање способности за евалуацију и самоевалуацију рада ученика и наставника. |
Исход: |
Да студенти поседују развијене компетенције за примену теоријских знања у процесу евалуације и самоевалуације. Да студенти поседују квалитетну основу за даље образовање, истраживање и професионални развој на пољу евалуације у образовању. Да буду оспособљени да учествују у различитим врстама евалуације и самоевалуације. Да буду оспособљени да креирају и примењују инструменте за мерење, праћење и вредновање квалитета васпитно-образовног процеса у школи, вредновање рада ученика и наставника и самовредновање. |
Облици наставе: |
Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, ппрезентацијe. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (2 часа недељно) Програм рада: Васпитна и образовна усмерења савремене школе - оквир за евалуацију. Школа и савремени курикулум (оквир за евалуацију) - циљеви, ученик, предмет учења - садржаји и програм, социогени услови и захтеви, методички приступи, средства, методе, организација и антропогени услови. Појмовно одређење евалуације. Базични појмови и компоненте евалуације у образовању. Развој савременог концепта евалуације. Врсте и облици евалуације. Стандарди квалитета и образовни индикатори. Принципи евалуације. Функције евалуације. Домени евалуације - школска самоевалуација, надзорничка служба, екстерни испити. Eвалуативна истраживања - методолошке основе евалуативних истраживања (предмет, фазе, циљ, истраживачке методе и технике. Предмет и садржаји школске евалуације. Праћење, вредновање и оцењивање у настави. Праћење напретка ученика, других образовних чиниоца, прикупљање података, бележење. Вредновање и самовредновање: индивидуално вредновање, вредновање групног рада, вредновање пројектиних активности, самовредновање ученика и наставника, вредновање есеја, презентација, извођења активности, вредновање наставе и доприноса наставника. Поступци и активирање ученика у вредновању и самовредновању. Сврха вредновања и оцењивања ученичких постигнућа. Оцењивање и стандарди компетенција. Мерење знања, врсте задатака. Функције оцењивања. Грешке у оцењивању и вредновању. Објективно испитивање и оцењивање. Подстицање самоевалуације ученика и улога документације о раду ученика (портфолио). |
Лабораторијске вежбе: |
10 поена (4 часа недељно) |
Семинарски радови: |
5 поена |
Писмени испит: |
60 поена |
Пројекти: |
15 поена |