Šifra predmeta:
661P1
Naziv predmeta:
Informaciono-komunikacione tehnologije

Školska godina:

2019/2020.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

7

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, izborni (E5BP1), naučno-stručni predmet

Nastavnik:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: jedan čas predavanja + pet časova teorijskih vežbi (1+5+0)

Ciljevi:

Cilj predmeta je da se studenti osposobe da primene informaciono-komunikacione tehnologije za realizovanje nastave hemije.

Ishod:

Studenti će biti osposobljeni da:

  • koriste internet resurse relevantne za realizaciju nastave hemije i usavršavanje nastavničkih kompetencija;
  • pripremaju odgovarajuće digitalne/multimedijalne nastavne materijale;
  • primenjuju IKT u skladu sa savremenim metodama nastave/učenja, oblicima praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća i potrebama izvođenja akcionih istraživanja;
  • primenjujući IKT u nastavi hemije omoguće učenicima formiranje digitalne kompetencije kao opšte međupredmetne kompetencije.

Oblici nastave:

Predavanja i teorijske vežbe, seminarski radovi.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

Osnovna literatura:

  • Igor Matijašević: Skripta za internu upotrebu
  • Steve Johnson: Office 2007 na dlanu, 2007. ISBN: 978-86-7310-408-9

Pomoćna literatura:

  • S. M. Kosslyn (2007), Clear and to the Point: 8 Psychological Principles for Compelling PowerPoint Presentations, New York: Oxford, University Press
  • D. M. Marcovitz (2012), Powerful PowerPoint for Educators: Using Visual Basic for Applications to Make PowerPoint Interactive, Santa Barbara: ABC-CLIO
  • J. Koumi (2006), Designing Video and Multimedia for Open and Flexible Learning, Abingdon: Routledge
  • Naučni radovi objavljeni u časopisima sa SCI liste koji se odnose na primenu IKT u nastavi hemije

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (1 čas nedeljno)

Program rada:

Informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) - značaj i primena u obrazovanju, sticanju i razvoju učeničkih digitalnih kompetencija, kompetencija za profesiju nastavnika i kompetencija za celoživotno učenje.

Internet resursi kao podrška stalnom stručnom usavršavanju nastavnika hemije, stručna i naučna relevantna periodika.

Različiti načini primene obrazovnih tehnologija u nastavi hemije (CAI, CAL, CBT, e- learning, LMS).

Primena teorija učenja u pripremi materijala za učenje podržano informaciono-komunikacionim tehnologijama.

Primena programskih paketa za realizaciju različitih oblika i metoda nastave/učenja.

Prikupljanje i obrada rezultata formativne i sumativne provere znanja, stavova i mišljenja učenika u akcionim istraživanjima primenom IKT.

Multimedijalni pristup za realizaciju problemskog učenja i učenja putem otkrića.

Teorijske vežbe:

20 poena (5 časova nedeljno)

Program rada:

  1. Ciljevi, načini i ishodi korišćenja baza podataka (KoBSON, SCINDEX)
  2. Priprema nastavnih materijala o strukturi supstance (ChemSketch)
  3. Priprema nastavnih materijala o hemijskim reakcijama (ChemSketch)
  4. Kriterijumi za izbor i pripremu sadržaja za izradu internet stranice (Wix, Weebly)
  5. Izrada internet stranice – mogućnosti primene za timski rad i projekatsku nastavu (Wix, Weebly)
  6. Priprema nastavnih materijala za tekst metodu (Office)
  7. Priprema nastavnih materijala za sistematizaciju i proveru znanja (Office)
  8. Didaktička igra i primena IKT u njenoj realizaciji
  9. Praćenje i provera učeničkih postignuća, prikupljanje i obrada rezultata (Office, SPSS)
  10. Školska evidencija (Office)
  11. Priprema i analiza primene animacija i simulacija u nastavi hemije
  12. Video snimci u nastavi hemije
  13. Priprema i analiza nastavnih prezentacija sa stanovišta teorije kognitivnog opterećenja
  14. Priprema za polaganje ispita

Seminarski radovi:

30 poena

Praktični ispit:

40 poena