Šifra predmeta:
654P1
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 2

Školska godina:

2022/2023.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

9

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 5. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnik:

Lidija R. Ralević, master profesor hemije
asistent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Fond časova:

Nedeljno: četiri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (4+4+0)

Ciljevi:

Studenti planiraju načine i zadatke za praćenje napredovanja učenika i vrednovanje njihovih postignuća prema ciljevima nastave/učenja hemije u nastavnim programima i obrazovnim standardima.

Ishod:

Studenti planiraju načine i zadatke za formativno proveravanje napredovanja učenika tokom procesa nastave i učenja hemije, i za sumativno proveravanje i vrednovanje postignuća učenika.

Oblici nastave:

Predavanja, radionice i teorijske vežbe.

Vannastavne aktivnosti:

Pretraživanje različitih izvora radi prikupljanja podataka potrebnih za razmatranje tema na časovima nastave i vežbi. Priprema scenarija za časove koje kandidat izvodi u školi (30 poena za ocenu se dodeljuje na osnovu realizovanih časova u školi).

Literatura:

  1. Dragica Trivić: Teme iz metodike nastave hemije, Klett, Beograd, 2013.
  2. Milan Sikirica: Metodika nastave hemije, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  3. Ivan Ivić, Ana Pešikan, Slobodanka Antić: Aktivno učenje 2, Institut za psihologiju, Beograd, 2001.
  4. Ana Pešikan, Ratko Jankov, Slobodanka Antić, Dragica Šišović, Vera Muždeka: Kako približiti deci prirodne nauke kroz aktivno učenje, Zbirka scenarija, Institut za psihologiju, Beograd, 2005.
  5. Dragica Trivić, Biljana Tomašević: Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

Praćenje i procenjivanje učeničkih postignuća. Formativno proveravanje. Sumativno proveravanje. Karakteristike različitih načina proveravanja učeničkih postignuća (prema vremenu i načinu izvođenja), prednosti i ograničenja. Test, vrste testova i tipovi zadataka u testu. Kontrola kvaliteta zadataka. Praktično proveravanje znanja. Merne karakteristike testa. Statistička obrada rezultata. Novi načini za praćenje i proveravanje učeničkih postignuća. Ocenjivanje. Anketa. Metodologija pedagoškog istraživanja (osnove). Kvantitativna istraživanja. Kvalitativna istraživanja. Akciona istraživanja.

Teorijske vežbe:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

  1. Usmeno proveravanje učeničkih postignuća.
  2. Test - tipovi zadataka.
  3. Kontrola kvaliteta zadataka.
  4. Pripremanje testa.
  5. Bodovanje zadataka i ocenjivanje.
  6. Priprema testa za proveru ostvarenosti ciljeva učenja jedne nastavne jedinice.
  7. Praktično proveravanje znanja.
  8. Upitnik.
  9. Statistička obrada rezultata testiranja.
  10. Priprema upitnika za potrebe istraživanja u obrazovanju prema istraživačkim pitanjima/hipotezama.
  11. Priprema testova za potrebe istraživanja u obrazovanju prema istraživačkim pitanjima/hipotezama.
  12. Valjanost i pouzdanost instrumenata u istraživanjima.

Praksa:

30 poena

Usmeni ispit:

50 poena