- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 664P2 |
Naziv predmeta: Istraživanja u nastavi hemije |
---|---|
Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
|
ESPB: |
7 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 5. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet |
Nastavnici: |
dr Dragica D. Trivić dr Vesna D. Milanović Maštrapović |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: šest časova predavanja + dva časa teorijskih vežbi (6+2+0) |
Ciljevi: |
Osposobiti studente - buduće nastavnike hemije: 1. da identifikuju inkluzivna, kulturološki odgovorna i održiva istraživačka pitanja i formulišu hipoteze u oblasti hemijskog obrazovanja, koje prepoznaju različite potrebe učenika i promovišu pravične nastavne prakse; 2. da ovladaju metodologijom akcionog istraživanja, sistematski istražuju i rešavaju obrazovne izazove u nastavi i učenju hemije; 3. za refleksivnu praksu baziranu na rezultatima nacionalnih i međunarodnih istraživanja, kritičko preispitivanje i usavršavanje pristupa podučavanju na osnovu sopstvenih rezultata istraživanja, uzimajući u obzir različite kulturne kontekste i globalne perspektive. |
Ishod: |
Studenti – budući nastavnici hemije identifikuju inkluzivna, kulturološki odgovorna i održiva istraživačka pitanja i/ili formulišu hipoteze o nastavi i učenju hemije, osmišljavaju istraživačke projekte koji se bavi obrazovnim izazovima u hemiji, uključujući lokalne i globalne perspektive, primenjuju odgovarajuće istraživačke metodologije, uključujući akciono istraživanje, razvijaju validne i pouzdane instrumente istraživanja, kao što su testovi, upitnici, protokoli za intervjue i posmatranje, sistematski prikupljaju podatke, statistički obrađuju, analiziraju i tumače rezultate radi izvođenja zaključaka i implikacija za inkluzivnu i održivu nastavnu praksu, kritički preispituju sopstvenu nastavnu praksu prema rezultatima istraživanja radi njenog unapređivanja, pišu detaljne izveštaje istraživanja i saopštavaju nalaze i preporuke. |
Oblici nastave: |
Predavanja, teorijske vežbe. |
Vannastavne aktivnosti: |
Domaći zadaci: 1. pregled literature (nacionalni i međunarodni izveštaji i naučni radovi); 2. pisanje predloga projekta i razvoj instrumenata; 3. obrada rezultata; 4. pripremanje izveštaja o izvedenom istraživanju. |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
5 poena (6 časova nedeljno) Program rada: 1. Uticaj istraživanja u oblasti nastave i učenja hemije na nastavnu praksu. 2. Tipovi istraživanja u hemijskom obrazovanju. 3. Istraživačka pitanja i hipoteze. 4. Projekat istraživanja. 5. Kvantitativna istraživanja. 6. Instrumenti u kvantitativnim istraživanjima. 7. Kvalitativna istraživanja. 8. Protokoli za posmatranje i intervjue. 9. Prezentacije studentskih projekata. 10. Pregled istraživanja u oblasti hemijskog obrazovanja. 11. Statistička obrada rezultata. 12. Organizacija i analiza kvalitativnih podataka. 13. Podrška za pripremu izveštaja o izvedenom istraživanju. 14. Akciona istraživanja. 15. Studentski izveštaji o izvedenom istraživanju. |
Teorijske vežbe: |
10 poena (2 časa nedeljno) Program rada:
|
Domaći zadaci: |
10 poena |
Pismeni ispit: |
25 poena |
Usmeni ispit: |
25 poena |
Projekti: |
25 poena |