- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 662P2 |
Naziv predmeta: Inkluzivni pristup |
---|---|
Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
|
ESPB: |
9 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, izborni (E5BP2), naučno-stručni predmet |
Nastavnik: |
dr Slađana D. Anđelković |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: tri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (3+4+0) |
Ciljevi: |
Sticanje znanja o dostignućima i aktuelnim dešavanjima u oblasti inkluzije u obrazovanju; Sticanje znanja i razvijanje stavova o učenicima koji imaju potrebu za dodatnom podrškom u obrazovanju i vaspitanju; Upoznati studente sa načinima podsticanja, praćenja, razvoja i merenja i vrednovanja napredovanja učenika u toku učenja; Razumevanje značaja uloge nastavnika u radu sa različitim kategorijama dece kojima je potrebna posebna podrška; Razvijanje osetljivosti studenata i veštine da prepoznaju i odgovore na posebne socijalne, emocionalne i obrazovne potrebe učenika u sferi komunikacije i interakcije, potrebe u oblasti socioemocionalnih funkcija i ponašanja kao i potrebe u oblasti saznajnih sposobnosti učenja; Sticanje znanja o planiranju, realizaciji i evaluaciji nastave i primena tih znanja kroz izradu i primenu individualnih programa rada; Upoznati studente sa značajem saradnje nastavnika, roditelja, stručnih saradnika i timova za inkluziju. |
Ishod: |
Imaju razvijen određeni nivo znanja i afirmativnih stavova prema učenicima kojima je potrebna posebna društvena podrška; Znaju, razumeju i primenjuju teorijska pedagoška i didaktička znanja i veštine u pripremanju, realizaciji i evaluaciji individualnog obrazovnog plana; Poseduju znanja o kreiranju podsticajne sredine za učenje, strategijama i tehnikama rada u inkluzivnoj nastavi; Znaju, razumeju i primenjuju sredstva, metode i didaktički materijal u cilju optimalnog uključivanja deteta i učenika u redovan obrazovno-vaspitni rad i njegovo osamostaljivanje u vršnjačkom kolektivu; Razumeju značaj saradnje sa roditeljima, znaju strategije i imaju izgrađene veština rada sa roditeljima; Imaju znanje i razvijene stavove o kompetencijama nastavnika u inkluzivnom obrazovanju i osnovu za dalje pedagoško-didaktičko i metodičko obrazovanje, istraživanje i profesionalni razvoj iz ove oblasti. |
Oblici nastave: |
Interaktivni, kooperativni oblici rada, predavanja, projekat - istraživanje vaspitno obrazovne prakse u školi, prakse, debatni klub. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
10 poena (3 časa nedeljno) Program rada:
|
Teorijske vežbe: |
5 poena (4 časa nedeljno) |
Usmeni ispit: |
60 poena |
Projekti: |
25 poena Napomene: Istraživanje vaspitno-obrazovne prakse u školi. |