- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 662P2 |
Назив предмета: Инклузивни приступ |
---|---|
Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
|
ЕСПБ: |
9 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 5. година, зимски семестар, изборни (E5BP2), научно-стручни предмет |
Наставник: |
др Слађана Д. Анђелковић |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: три часа предавања + четири часа теоријских вежби (3+4+0) |
Циљеви: |
Стицање знања о достигнућима и актуелним дешавањима у области инклузије у образовању; Стицање знања и развијање ставова о ученицима који имају потребу за додатном подршком у образовању и васпитању; Упознати студенте са начинима подстицања, праћења, развоја и мерења и вредновања напредовања ученика у току учења; Разумевање значаја улоге наставника у раду са различитим категоријама деце којима је потребна посебна подршка; Развијање осетљивости студената и вештине да препознају и одговоре на посебне социјалне, емоционалне и образовне потребе ученика у сфери комуникације и интеракције, потребе у области социоемоционалних функција и понашања као и потребе у области сазнајних способности учења; Стицање знања о планирању, реализацији и евалуацији наставе и примена тих знања кроз израду и примену индивидуалних програма рада; Упознати студенте са значајем сарадње наставника, родитеља, стручних сарадника и тимова за инклузију. |
Исход: |
Имају развијен одређени ниво знања и афирмативних ставова према ученицима којима је потребна посебна друштвена подршка; Знају, разумеју и примењују теоријска педагошка и дидактичка знања и вештине у припремању, реализацији и евалуацији индивидуалног образовног плана; Поседују знања о креирању подстицајне средине за учење, стратегијама и техникама рада у инклузивној настави; Знају, разумеју и примењују средства, методе и дидактички материјал у циљу оптималног укључивања детета и ученика у редован образовно-васпитни рад и његово осамостаљивање у вршњачком колективу; Разумеју значај сарадње са родитељима, знају стратегије и имају изграђене вештина рада са родитељима; Имају знање и развијене ставове о компетенцијама наставника у инклузивном образовању и основу за даље педагошко-дидактичко и методичко образовање, истраживање и професионални развој из ове области. |
Облици наставе: |
Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање васпитно образовне праксе у школи, праксе, дебатни клуб. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (3 часа недељно) Програм рада:
|
Теоријске вежбе: |
5 поена (4 часа недељно) |
Усмени испит: |
60 поена |
Пројекти: |
25 поена Напомене: Истраживање васпитно-образовне праксе у школи. |