- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 045P2 |
Naziv predmeta: Motivacija u procesu učenja |
---|---|
Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
3 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 2. godina, zimski semestar, izborni (E12P2), teorijsko-metodološki predmet |
Nastavnik: |
dr Nevena M. Buđevac |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: jedan čas predavanja + dva časa teorijskih vežbi (1+2+0) |
Ciljevi: |
Osposobiti studente za razumevanje različitih modela objašnjenja motivacije za učenje i primenu strategija za prepoznavanje i praćenje učeničke motivacione orijentacije, strategija za motivisanje učenika za rad i učenje hemije, razvijanje intrinzičke motivacije, kao i korišćenje ekstrinzičkih pobuđivača postojećih i stvaranje i razvijanje novih interesovanja za hemiju. |
Ishod: |
Nakon završetka kursa studenti će razumeti učeničke motivacione orijentacije, biti osposobljeni da identifikuju i prate indikatore učeničke motivisanosti i da primenjuju strategije za optimizaciju učeničkih motivacionih orijentacija. |
Oblici nastave: |
Predavanja i teorijske vežbe. |
Vannastavne aktivnosti: |
Domaći zadaci i seminarski rad. |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
5 poena (1 čas nedeljno) Program rada: Motivacija za učenje u odnosu na druge oblike motivacije. Motivacija u kontekstu učionice. Stanovišta (teorije) o motivaciji za učenje. Učenička motivacija za učenje kao cilj nastavnika i kao komponenta uspostavljenih akcionih šema. Podsticanje i socijalizacija motivacije za učenje. Pedagoška interakcija i komunikcija kao instrument motivacione uloge nastavnika. Uspostavljanje zajednice za učenje u privlačnoj učionici za učenike. Podržavanje samopuzdanja učenika (program nastave i učenja fokusiran na napredovanje i uspeh učenika, osposobljavanje učenika za praćenje i procenu sopstvenog napretka i prepoznavanje povezanosti truda i ishoda). Ponovno uspostavljanje samopouzdanja i volje za učenjem kod obeshrabrenih učenika. Intrizička motivacija: zadovoljavanje potrebe učenika za autonomijom, kompetentnošću i povezanošću. Obezbeđivanje spoljašnjih/ekstrinzičkih pobuđivača. Socijalizovanje nezainteresovanih ili otuđenih učenika. |
Teorijske vežbe: |
10 poena (2 časa nedeljno) Program rada:
|
Seminarski radovi: |
20 poena |
Domaći zadaci: |
5 poena |
Usmeni ispit: |
60 poena |