- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 045P2 |
Назив предмета: Мотивација у процесу учења |
---|---|
Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
3 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 2. година, зимски семестар, изборни (E12P2), теоријско-методолошки предмет |
Наставник: |
др Невена М. Буђевац |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: један час предавања + два часа теоријских вежби (1+2+0) |
Циљеви: |
Оспособити студенте за разумевање различитих модела објашњења мотивације за учење и примену стратегија за препознавање и праћење ученичке мотивационе оријентације, стратегија за мотивисање ученика за рад и учење хемије, развијање интринзичке мотивације, као и коришћење екстринзичких побуђивача постојећих и стварање и развијање нових интересовања за хемију. |
Исход: |
Након завршетка курса студенти ће разумети ученичке мотивационе оријентације, бити оспособљени да идентификују и прате индикаторе ученичке мотивисаности и да примењују стратегије за оптимизацију ученичких мотивационих оријентација. |
Облици наставе: |
Предавања и теоријске вежбе. |
Ваннаставне активности: |
Домаћи задаци и семинарски рад. |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
5 поена (1 час недељно) Програм рада: Мотивација за учење у односу на друге облике мотивације. Мотивација у контексту учионице. Становишта (теорије) о мотивацији за учење. Ученичка мотивација за учење као циљ наставника и као компонента успостављених акционих шема. Подстицање и социјализација мотивације за учење. Педагошка интеракција и комуникција као инструмент мотивационе улоге наставника. Успостављање заједнице за учење у привлачној учионици за ученике. Подржавање самопуздања ученика (програм наставе и учења фокусиран на напредовање и успех ученика, оспособљавање ученика за праћење и процену сопственог напретка и препознавање повезаности труда и исхода). Поновно успостављање самопоуздања и воље за учењем код обесхрабрених ученика. Интризичка мотивација: задовољавање потребе ученика за аутономијом, компетентношћу и повезаношћу. Обезбеђивање спољашњих/екстринзичких побуђивача. Социјализовање незаинтересованих или отуђених ученика. |
Теоријске вежбе: |
10 поена (2 часа недељно) Програм рада:
|
Семинарски радови: |
20 поена |
Домаћи задаци: |
5 поена |
Усмени испит: |
60 поена |