Šifra predmeta:
P11P2
Naziv predmeta:
Pedagoška praksa 1

Školska godina:

2023/2024.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

3

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 2. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Slađana D. Anđelković
redovni profesor, Geografski fakultet, Studentski trg 3/III, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: 6 časova prakse (6)

Ciljevi:

Da studenti upoznaju rad škole i načine regulisanja rada, položaj, nadležnosti i uloge svih zaposlenih u školi, relevantna dokumenta za rad škole, procedure praćenja i vrednovanja rada škole, poslove i uloge nastavnika u školi.

Ishod:

Studenti povezuju teorijska znanja o obrazovnom procesu i obrazovnu praksu u školama, kritički analiziraju i vrednuju kvalitet funkcionisanja škole kao sistema, nadležnosti, uloge, međuzavisnost aktivnosti i saradnju zaposlenih u školi.

Oblici nastave:

Predavanja, praksa u školama.

Vannastavne aktivnosti:

Priprema upitnika i protokola za intervjue zaposlenih u školi i učenika.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Standardi kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd, 2010.

Pomoćna literatura:

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Praksa:

100 poena (6 časova nedeljno)

Napomene:

  • Upoznavanje na nivou škola sistema osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja: principa, ciljeva, ishoda, standarda obrazovanja i vaspitanja, kompetencija zaposlenih i kompetencija koje učenici kroz obrazovanje razvijaju, načina i uslova za obavljanje delatnosti osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, vrsta programa obrazovanja i vaspitanja, osnivanja, organizacije, finansiranja i nadzora nad radom ustanova obrazovanja i vaspitanja.
  • Kvalitet obrazovanja i vaspitanja.
  • Ispitivanje putem upitnika i intervjua stavova zaposlenih u školi o njihovim nadležnostima, ulogama, međuzavisnosti aktivnosti i saradnji na nivou škole.
  • Ispitivanje putem upitnika i intervjua stavova učenika o nastavi i vannastavnim aktivnostima u školi.
  • Obrada i prezentovanje prikupljenih rezultata.
  • Refleksija na razvoj kompetencija potrebnih za buduće uključivanje u proces obrazovanja i vaspitanja.