Šifra predmeta:
3671H
Naziv predmeta:
Metodologija pedagoškog istraživanja u nastavi hemije

Školska godina:

2012/2013.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

5

Vrsta studija:

doktorske akademske studije

Studijski programi:

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (3IP2H), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (3IP3H), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (3IP1H), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, letnji semestar, izborni (3IP4H), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (3IP6H), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (3IP5H), stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: dva časa predavanja (2+0+0)

Ciljevi:

Osposobljavanje za samostalno istraživanje pedagoških aspekata nastave hemije.

Ishod:

  • Ovladanost postupcima istraživanja pedagoških pojava (od definisanja problema do izvođenja zaključaka).
  • Ovladanost osnovnim statističkim postupcima u obradi rezultata istraživanja.
  • Ovladanost načinima interpretacije statističkiih podataka, izvođenjem zaključaka i prezentiranjem rezultata istraživanja.

Oblici nastave:

Predavanja.

Vannastavne aktivnosti:

Sprovođenje probnog istraživanja.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison, Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
  2. Vladimir Mužić, Metodologija pedagoškog istraživanja (više ponovljenih izdanja), Sarajevo, Beograd 1973, 1986.

Pomoćna literatura:

  • Članci iz stručnih časopisa u kojima se prikazuju rezultati istraživanja pedagoških pitanja vezanih za nastavu hemije.
  • Izveštaji o istraživanjima procesa nastave hemije, objavljeni na Internetu.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

  • Saznavanje u nauci i naučno znanje.
  • Specifičnosti istraživanja pedagoških pojava.
  • Tipovi i vrste istraživanja pedagoških pojava.
  • Izbor problema istraživanja (naučna i pedagoška relevantnost).
  • Definisanje cilja i zadataka istraživanja.
  • Istraživačke hipoteze.
  • Izbor metoda istraživanja (tipovi i nacrti istraživanja).
  • Uzorak na kojem se vrši istraživanje (izbor i validnost).
  • Instrumenti istraživanja (konstruisanje, validnost, postupci prikupljanja podataka, obrada).
  • Statistički postupci u pedagoškom istraživanju (vrste, pouzdanost, greške).
  • Interpretacija dobijenih podatka.
  • Izvođenje zaključaka na osnovu podataka iz istraživanja.
  • Načini saopštavanja istraživačkih rezultata (pisanje izveštaja o istraživanju i saopštavanje ključnih nalaza).
  • Etička strana naučnih istraživanja.
  • Kriterijumi za ocenjivanje naučnih projekata.

Seminarski radovi:

20 poena

Usmeni ispit:

40 poena

Projekti:

30 poena (1 čas nedeljno)