- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Наставни предмети студијског програма интегрисаних академских студија "Настава хемије" могу се сврстати у неколико група. Једну групу чине курсеви који студентима пружају основна знања из најважнијих природних наука (пре свега физике и физичке хемије) и математике. Следећу групу чине основни хемијски курсеви из области опште хемије, неорганске, органске, аналитичке хемије, биохемије, хемије природних производа, примењене (индустријске) хемије и хемије животне средине. На темељима ове две групе предмета, студенти прате курсеве на којима стичу и виши ниво знања из најважнијих области хемије. Специјализовани курс енглеског језика омогућава праћење најсавременије научне и стручне литературе. Студијски програм "Настава хемије" задовољава захтеве важећег Закона о основама система образовања и васпитања и садржи потребне елементе које Закон прописује за обављање образовно-васпитног рада: студије у трајању од 300 ЕПСБ (у складу с важећим Законом о високом образовању) и образовање из психолошких, педагошких и методичких дисциплина од најмање 30 бодова, и шест бодова школске праксе. Из наведене групе предмета студијски програм нуди 63 ЕСПБ, као и 14 ЕСПБ школске праксе. Такође, студенти се оспособљавају за примену информационо-комуникационих технологија у образовању. Кроз дипломски рад студенти се оспособљавају да примене стечена знања у решавању проблема у домену наставе хемије и историје хемије. Студијски програм је усаглашен и са Стратегијом развоја образовања у Србији до 2020. године коју је Влада РС усвојила 2012. године, према којој се петогодишње интегрисане студије препоручују као најбољи начин за развој професионалних компетенција наставника.
Услови за упис
Завршено средње образовање у четворогодишњем трајању и положен пријемни испит.
Циљеви студијског програма
Циљеви студијског програма интегрисаних академских студија "Настава хемије":
- формирање знања из области опште хемије, неорганске хемије, аналитичке хемије, физичке хемије, органске хемије, примењене хемије, биохемије, као основе за планирање и обраду садржаја наведених области у настави хемије у основној школи и средњим школама;
- формирање вештине експерименталног рада у лабораторији и способности планирања огледа, постављања и извођења огледа;
- формирање знања из психологије о узрастним карактеристикама ученика, како се деца развијају и уче и како се наставом обезбеђује развој ученика, и из педагогије о захтевима које треба да задовољи организовање, релизација и праћење и процењивање ефеката образовања;
- оспособљавање за организовање и извођење часа према задатим циљевима и на задатом садржају, као и за критички процену сопствене праксе и предузимање активности за унапређивање процеса наставе/учења хемије;
- разумевање педагошке улоге праћења и процењивања ученичких постигнућа, оспособљавање за избор одговарајућег начина за праћење и вредновање ученичких постигнућа, за припрему инструмената (тестова) за проверавање ученичких постигнућа и за организовање и извођење проверавања.
Исход студија
По завршетку студија на студијском програму Настава хемије кандидат стиче звање "мастер професор хемије".
Исходи савладавања студијског програма су следећи:
- способност примене знања опште хемије, неорганске хемије, аналитичке хемије, физичке хемије, органске хемије, примењене хемије и биохемије у процесу планирања, организовања и извођења наставе хемије;
- способност примене процедуралних знања и експерименталних вештина за избор, поставку и извођење демонстрационих огледа, као и за избор огледа за самостални лабораторијски рад ученика и организовање њихових радних места;
- способност дефинисања циљева часа, способност избора садржаја и метода наставе/учења хемије према постављеним циљевима;
- способност да се кроз интеракцију омогући ученицима да формирају потребна знања, способности, вештине и ставове;
- способност опремања простора у коме се реализује настава (хемијски кабинет, лабораторија);
- способност реализовања наставе примерено узрасту ученика и њиховом предзнању;
- способност да се оствари добра комуникација са ученицима и подстиче добра сарадња међу ученицима;
- способност обезбеђивање услова да ученици кроз наставу хемије развијају аналитичко, критичко и продуктивно мишљење и да развијају способности решавања проблема;
- способност мотивисања ученика за учење хемије;
- способност праћења и процењивања ученичких постигнућа одговарајућим методама;
- способност критичког праћења сопствене праксе и предузимања активности којима се она може унапредити;
- способност да се комуницира са родитељима, колегама и локалном заједницом да би се обезбедила што шира подршка за учење ученика и усаглашен утицај на процес учења.
Приступ даљим студијама
Ималац дипломе има право да упише специјалистичке академске студије у укупном обиму од 60 ЕСПБ или докторске академске студије у обиму од 180 ЕСПБ.
Професионални статус
Студенти који су успешно завршили студијски програм "Настава хемије":
- Оспособљени су да примене знања опште хемије, неорганске хемије, аналитичке хемије, физичке хемије, органске хемије, примењене хемије и биохемије у процесу планирања, организовања и извођења наставе хемије.
- Оспособљени су да примене процедурална знања и експерименталних вештина за избор, поставку и извођење демонстрационих огледа, као и за избор огледа за самостални лабораторијски рад ученика и организовање њихових радних места.
- Оспособљени су да дефинишу циљеве часа и изаберу садржаје и методе наставе/учења хемије према постављеним циљевима.
- Оспособљени су да кроз интеракцију омогуће ученицима да формирају потребна знања, способности, вештине и ставове.
- Оспособљени су да опреме простор у коме се реализује настава (хемијски кабинет, лабораторија).
- Оспособљени су да реализују наставу примерено узрасту ученика и њиховом предзнању.
- Оспособљени су да остваре добру комуникација са ученицима и подстичу добру сарадњу међу ученицима.
- Оспособљени су да обезбеде услова да ученици кроз наставу хемије развијају аналитичко, критичко и продуктивно мишљење и да развијају способности решавања проблема.
- Оспособљени су да мотивишу ученике за учење хемије.
- Оспособљени су да прате и процењују ученичких постигнућа одговарајућим методама.
- Оспособљени су да критички прате сопствену праксу и предузму активности којима се она може унапредити.
- Оспособљени су да комуницирају са родитељима, колегама и локалном заједницом да би се обезбедила што шира подршка за учење ученика и усаглашен утицај на процес учења.
- Имају професионалну и етичку одговорност.
- Могу да унапређују своје знање и прате развој технологије и струке целог живота.
Акредитација
Студијски програм је акредитован одлуком бр. 612-00-00495/2013-04 од 27. 6. 2014.
Наставни план
Недељни број часова по предметима је означен као: предавања + теоријске вежбе + лабораторијске вежбе или као: (активна настава + самостални рад).
Изборни предмет 1
- Одабрана поглавља математике (002A1)
- Одабрана поглавља физике (012A1)
- Екологија (051S1)
- Основи геометријске кристалографије (131A1)
Изборни предмет 2
- Основи координационе хемије (121A1)
- Номенклатура у хемији (233A1)
- Обрада резултата мерења (311A1)
- Увод у биохемију (408A1)
Изборни предмет 3
- Хемија биоелемената (132A1)
- Примењена органска хемија (234A1)
- Методе одвајања (312A1)
Изборни предмет 4
- Механизми неорганских реакција (133H1)
- Основи молекулског моделовања и хемијска информатика (235H1)
- Савремене инструменталне методе у аналитичкој хемији (313H1)
- Анализа реалних узорака (314H1)
- Анализа хране (315H1)
Изборни предмет 5
- Одабране области неорганске хемије (149A1)
- Основи супрамолекулске хемије и нанохемије (236A1)
- Одабране области органске хемије (249A1)
- Одабране области аналитичке хемије (349A1)
- Одабране области примењене хемије (549A1)
Изборни предмет А
- Хемија чврстог стања (151H1)
- Бионеорганска хемија (152H1)
- Координациона хемија (153H1)
- Биоорганска хемија (251H1)
- Физичка органска хемија (252H1)
- Конформациона анализа (253H1)
- Одабране области супрамолекулске хемије и нанохемије (254H1)
- Синтезе комплексних органских молекула (255H1)
- Савремене структурне методе (256H1)
- Одабране методе инструменталне анализе (351H1)
- Хроматографске методе (352H1)
- Статистичка обрада резултата у аналитичкој хемији (353H1)
- Токсиколошка хемија (460H1)
- Органска геохемија и нафтне загађујуће супстанце (551H1)
- Зелена хемија (751H1)
Изборни предмет Б
- Информационо-комуникационе технологије (661P1)
- Инклузивни приступ (662P1)
- Евалуација у образовању (663P1)
Изборни предмети могу бити и други предмети који су обавезни на осталим студијским програмима истог нивоа студија.