- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 662P1 |
Назив предмета: Инклузивни приступ |
---|---|
Школска година: |
2019/2020. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
7 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 5. година, зимски семестар, изборни (E5BP1), научно-стручни предмет |
Наставник: |
др Слађана Д. Анђелковић |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: два часа предавања + четири часа лабораторијских вежби (2+0+4) |
Циљеви: |
Стицање знања и развијање ставова о оствареним постигнућима и актуелним дешавањима у области образовне инклузије. Развијање осетљивости студената да препознају и одговоре на посебне образовне потребе ученика у сфери комуникације и интеракције, потребе у области социоемоционалних функција и понашања као и потребе у области сазнајних способности учења. |
Исход: |
Да студенти поседују компетенције рада са децом са ПП. Да студенти знају начине, средства, методе и технике оптималног укључивања детета и ученика у редован образовно-васпитни рад и његово осамостаљивање у вршњачком колективу. Да поседују знање и вештине изградње партнерског односа са родитељима. |
Облици наставе: |
Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, ппрезентацијe. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (2 часа недељно) Програм рада: Ка квалитетном образовању за све - основни подаци о инклузивном образовању. Промена парадигме, ставова и приступа. Карактеристике деце са сметњама у развоју. Школско окружење и интегративни приступ. Планирања рада, избора метода, начина комуникација са родитељима и децом, успостављање сарадње са осталим стручњацима. Упаваљање одељењем и групом, начинима оцењивања, праћења напретка ученика. Стратегије и средства. Индивидуални образовни план, индивудуални програм и индивидуализовани начин рада. Процес израде и примене ИОП-а (кораци, циљеви, принципи, структура, садржај). Настава и учење деце са посебним потребама. Значај интерперсоналних односа и климе у разреду. Начини обезбеђивања социјалне партиципације деце са посебним потребама. Методичке препоруке за рад са децом са посебним потребама. Оцењивање деце са ПП. Улога стручног тима за инклузивно образовање; наставник и дете са посебним потребама. Сарадња наставника, родитеља, стручних сарадника, тимова за инклузију. |
Лабораторијске вежбе: |
10 поена (4 часа недељно) |
Семинарски радови: |
5 поена |
Писмени испит: |
60 поена |
Пројекти: |
15 поена |