Шифра предмета:
042P2
Назив предмета:
Психологија

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

4

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 1. година, летњи семестар, обавезни, академско-општеобразовни предмет

Наставник:

др Невена М. Буђевац
ванредни професор, Учитељски факултет, Краљице Наталије 43, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања (3+0+0)

Циљеви:

Оспособити студенте да разумеју природу и сложеност процеса развоја и учења, као и однос међу њима, те да наставу конципирају у складу са тим.

Исход:

  • Објашњава типичне карактеристике развоја деце школског узраста и наводи њихове импликације за наставу.
  • Препознаје сложеност фактора који обликују развој.
  • Аргументовано заступа значај подстицања целовитог развоја детета.
  • Објашњава природу процеса учења/подучавања и однос између развоја и учења.
  • Ослањајући се на емпиријске налазе, говори о улози коју школовање и наставници могу имати у развоју и учењу ученика.
  • Уочава индивидуалне разлике међу ученицима и осмишљава подстицајну средину за учење и развој свих ученика.

Облици наставе:

Предавања, рад у пару и малој групи, дискусије, искуствено учење.

Ваннаставне активности:

Литература:

Основна литература:

  • В. Визек Видовић, М. Ријавец, В. Влаховић-Штетић, Д. Миљковић: Психологија образовања, Klett, Београд, 2014.

Помоћна литература:

  • Џ. Брофи: Како мотивисати ученике да уче, Clio, Београд, 2015.
  • А. Вулфолк, М. Хјуз, В. Волкап: Психологија у образовању 1, Београд: Clio, Београд, 2014.
  • А. Вулфолк, М. Хјуз, В. Волкап: Психологија у образовању 2, Београд: Clio, Београд, 2014.
  • А. Вулфолк, М. Хјуз, В. Волкап: Психологија у образовању 3, Београд: Clio, Београд, 2015.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

  • Однос развоја и учења.
  • Физички развој.
  • Когнитивни развој.
  • Развој моралног расуђивања.
  • Социјални и емоционални развој.
  • Интелигенција.
  • Личност и идентитет.
  • Психолошка сазнања о учењу.
  • Мотивација.
  • Индивидуалне разлике између ученика у образовном окружењу.
  • Улога школе и наставника у развоју и учењу ученика.

Семинарски радови:

40 поена

Писмени испит:

50 поена