Шифра предмета:
1604P
Назив предмета:
Методика наставе хемије 4

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

1601P

ЕСПБ:

5

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програм:

Професор хемије: 4. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Игор М. Матијашевић, Професор хемије

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања + два часа теоријских вежби (3+2+0)

Циљеви:

  • Oспособљавање за организовање и извођење часа према задатим циљевима и на задатом садржају.
  • Оспособљавање за избор одговарајућег начина за праћење и вредновање ученичких постигнућа.

Исход:

  • Oспособљеност за организовање и извођење часа према задатим циљевима и на задатом садржају.
  • Оспособљеност за избор одговарајућег начина за праћење и вредновање ученичких постигнућа.

Облици наставе:

Предавања и теоријске вежбе.

Ваннаставне активности:

Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби. Припрема сценарија за часове које кандидат изводи у школи.

Литература:

Основна литература:

  1. Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.
  2. Иван Ивић, Ана Пешикан, Слободанка Антић: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2001.
  3. Ана Пешикан, Ратко Јанков, Слободанка Антић, Драгица Шишовић, Вера Муждека: Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Збирка сценарија, Институт за психологију, Београд, 2005.
  4. Розалија Хорват, Радивој Николајевић: Методика наставе хемије, ЕДУКА, Нови Сад, 1995.

Помоћна литература:

  1. Уџбеници за основну и средњу школу
  2. Изабрани текстови из часописа: Journal of Chemical Еducation, Education in Chemistry, Journal of Science Education, Хемијски преглед, Настава и васпитање

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

1. и 2. Анализа видео-снимка часа.

3. Праћење и процењивање ученичких постигнућа.

4. Карактеристике различитих видова проверавања ученичких постигнућа (према времену и начину извођења), предности и недостаци.

5. Тест, врсте тестова и типови задатака у тесту.

6. Контрола квалитета задатака.

7. Практично проверавање знања.

8. Мерне карактеристике теста.

9. Статистичка обрада резултата.

10. Нови начини за праћење и проверавање ученичких постигнућа.

11. Оцењивање.

12. Анкета.

13. Методологија педагошког истраживања (основе). Врсте педагошког истраживања.

14. Методе у педагошком истраживању.

15. Експеримент у педагошком истраживању – основни модели.

Теоријске вежбе:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

Вежбе се организују у оквиру седам термина са по четири часа у сваком термину:

  1. Тест - састављање различитих типова задатака на различитим нивоима знања.
  2. Контрола квалитета задатака.
  3. Бодовање задатака и оцењивање.
  4. Састављање теста за проверу знања ученика стеченог на једном од часова које кандидат изводи у школи.
  5. Статистичка обрада резултата тестирања.
  6. Састављање упитника за испитивање ставова ученика.
  7. Израда пројекта за педагошки експеримент.

Пракса:

30 поена (6 часова недељно)

Усмени испит:

50 поена