Школска година: |
2012/2013. |
Услови похађања: |
1601P |
ЕСПБ: |
6 |
Врста студија: |
основне академске студије |
Студијски програм: |
Професор хемије: 4. година, зимски семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет |
Наставник: |
др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд |
Сарадници: |
др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд
Игор М. Матијашевић, Професор хемије |
Фонд часова: |
Недељно: четири часа предавања + два часа теоријских вежби (4+2+0) |
Циљеви: |
Oспособљавање за формулисање циљева учења појединих тема и наставних јединица у оквиру програма хемије, за планирање часа - изабор одговарајућих метода наставе/учења, наставних средстава и огледа за остваривање циљева часа. |
Исход: |
Оспособљеност за формулисање циљева учења појединих тема и наставних јединица у оквиру програма хемије, за планирање часа - изабор одговарајућих метода наставе/учења, наставних средстава и огледа за остваривање циљева часа. |
Облици наставе: |
Предавања и теоријске вежбе. |
Ваннаставне активности: |
Домаћи задаци. Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби, за припремање сценарија часа. |
Литература: |
Основна литература:
- Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.
- Иван Ивић, Ана Пешикан, Слободанка Антић: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2001.
- Ана Пешикан, Ратко Јанков, Слободанка Антић, Драгица Шишовић, Вера Муждека: Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Збирка сценарија, Институт за психологију, Београд, 2005.
- Розалија Хорват, Радивој Николајевић: Методика наставе хемије, ЕДУКА, Нови Сад, 1995.
Помоћна литература:
- Уџбеници за основну и средњу школу
- Изабрани текстови из часописа: Journal of Chemical Еducation, Education in Chemistry, Journal of Science Education, Хемијски преглед, Настава и васпитање
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
Предавања: |
10 поена (4 часа недељно)
Програм рада:
- Педагошка интеракција: међузависност активности ученика и активности наставника на часовима хемије. Активности ученика на различитим типовима часова хемије.
- Методе наставе/учења хемије (преглед).
- Методе усменог излагања и разговора / методе учења.
- Метода рада са текстом / методе учења.
- Метода демонстрације / методе учења.
- Наставна средства.
- Уџбеник. Критеријуми за вредновање квалитета уџбеника.
- Метода лабораторијских и других практичних радова ученика / методе учења.
- Едукативна радионица.
- Пројекатска настава.
- Екскурзије у настави хемије.
- Показатељи ученичких активности на часовима хемије.
- Планирање часа - израда сценарија за извођење часа.
- Анализа писане припреме (сценарија) часа.
- Планирање наставног рада (годишње планирање, тематско планирање).
|
Теоријске вежбе: |
10 поена (2 часа недељно)
Програм рада:
- Уводни термин.
- Дефинисање циљева учења хемије на различитим нивоима образовања (основна школа, средња школа).
- Дефинисање исхода учења хемије према постављеним циљевима.
- Дефинисање циљева и исхода учења једне наставне теме (по избору студента).
- Избор метода наставе/учења одређеног садржаја према претходно дефинисаним циљевима који се односе на формирање теоријског знања.
- Избор метода наставе/учења одређеног садржаја према претходно дефинисаним циљевима који се односе на формирање практичних умења.
- Креирање наставног средства.
- Осмишљавање наставних ситуација (активности ученика / задатака за учење изабраног садржаја хемије).
- Осмишљавање наставних ситуација за формирање појмова кроз истраживачки приступ.
- Показатељи активности у оквиру осмишљених наставних ситуација.
- Израда сценарија за реализацију часа хемије.
- Критичка конструктивна анализа сценарија часа.
- Критичка конструктивна анализа сценарија часа.
- Критичка конструктивна анализа сценарија часа.
- Планирање рада у школи: израда месечног и годишњег плана рада.
|
Домаћи задаци: |
10 поена |
Усмени испит: |
70 поена |