Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
10 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 4. година, зимски семестар, изборни (E15P2), научно-стручни предмет |
Наставник: |
др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: четири часа предавања + четири часа теоријских вежби (4+4+0) |
Циљеви: |
Циљ предмета је да студенти развијају дигиталне компетенције које ће им омогућити педагошку употребу информационо-комуникационих технологија за процесе наставе/учења хемије, као и за извођење акционих истраживања. |
Исход: |
Студенти ће бити оспособљени да:
- користе интернет ресурсе релевантне за реализацију наставе хемије и усавршавање наставничких компетенција;
- припремају одговарајуће дигиталне/мултимедијалне наставне материјале;
- примењују ИКТ у складу са савременим методама наставе/учења, облицима праћења и вредновања ученичких постигнућа и потребама извођења акционих истраживања;
- примењујући ИКТ у настави хемије омогућe ученицима унапређење дигиталне компетенције као опште међупредметне компетенције.
|
Облици наставе: |
Предавања и теоријске вежбе, семинарски радови. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
- R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
- J. K. Gilbert, D. Treagust (eds.): Models and Modeling in Science Education, Springer, 2009.
- Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.
Помоћна литература:
- Радови из научних часописа који се односе на примену ИКТ у настави.
- Материјали за предавања.
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
Предавања: |
10 поена (4 часа недељно)
Програм рада:
- Информационо-комуникационе технологије (ИКТ) - значај и примена у образовању.
- Стицање и развој дигиталних компетенција за професију наставника, ученичких дигиталних компетенција и компетенција за целоживотно учење.
- Итернет извори као подршка сталном стручном усавршавању наставника хемије.
- Примена програмских пакета за реализацију различитих облика и метода наставе/учења.
- Различити начини примене образовних технологија у настави хемије (CAI, CAL, CBT, е-learning, LMS).
- Примена теорија учења у припреми материјала за учење подржано информационо-комуникационим технологијама.
- Прикупљање и обрада резултата формативне и сумативне провере знања, ставова и мишљења ученика у акционим истраживањима применом ИКТ.
- Мултимедијални приступ за реализацију проблемског учења и учења путем открића.
|
Теоријске вежбе: |
10 поена (4 часа недељно)
Програм рада:
- Циљеви, начини и исходи коришћења база података (KoBSON, SCINDEX).
- Примена програмских пакета за припрему наставних материјала.
- Припрема и анализа наставних презентација са становишта теорије когнитивног оптерећења.
- Избор и припрема садржаја за израду интернет странице (Wix, Weebly).
- Израда интернет странице (Wix, Weebly).
- Дидактичка игра и примена ИКТ у њеној реализацији.
- Праћење и проверање ученичких постигнућа, прикупљање и обрада резултата (Office, SPSS).
- Школска евиденција (Office).
- Припрема и анализа примене анимација и симулација у настави хемије.
- Припрема и обрада видео снимака у настави хемије.
- Припрема за полагање испита.
|
Практични испит: |
50 поена |
Пројекти: |
30 поена
Напомене:
Припрема интернет стране. |