Шифра предмета:
2652H
Назив предмета:
Савремени облици наставе хемије

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

8

Врста студија:

мастер академске студије

Студијски програм:

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (2IP2H), стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Игор М. Матијашевић, Професор хемије

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања + два часа теоријских вежби + три часа лабораторијских вежби (3+2+3)

Циљеви:

  • Формирање знања о савременим концептима дизајнирања процеса наставе.
  • Формирање знања о најновијим научним истраживањима у области поучавања и учења.
  • Развијање вештина критичког преиспитивања постојеће праксе у настави хемије и изналажења креативних решења у настави хемије.

Исход:

  • Знање о савременим концептима дизајнирања процеса наставе.
  • Знање о најновијим научним истраживањима у области поучавања и учења.
  • Оспособљеност за критичко преиспитивање постојеће праксе у настави хемије и изналажење креативних решења у настави хемије.

Облици наставе:

Настава се реализује кроз фронтално разматарње и дискусију тема и индивидуално и групно решавање проблема. Вежбе се реализују кроз индивидуално решавање проблема и дискутовање решења.

Ваннаставне активности:

Припремање семинарских радова.

Литература:

Основна литература:

  1. Џ. Брофи, Настава, Педагошко друштво Србије, Београд, 2004.
  2. М. Бекер, Мотивација, Педагошко друштво Србије, Београд 2005.
  3. Група аутора: Сазнавање и настава, Институт за педагошка истраживања, Београд, 1995.
  4. Група аутора: Активно учење I и II, Институт за психологију, 2003.
  5. Група аутора: Претпоставке успешне наставе, Институт за педагошка истраживања, Београд, 2006.

Помоћна литература:

  1. Klafki, Šulc и други, Дидактичке теорије, EDUCA, Загреб, 1994.
  2. E. Terhart, Методе поучавања и учења, EDUCA, Загреб, 2001.
  3. K. Kyriacou, Темељна наставна умијећа, EDUCA, Загреб, 2001.
  4. P. Roeders, Интерактивна настава, Институт за педагогију и андрагогију, Филозофски факултет, Београд, 2003.
  5. Н. Хавелка, Ученик и наставник у образовном процесу, 2000. (поглавље "Структура ученичких активности као мера реализације образовнонг програма).
  6. Чланци из стручних часописа и са Интернета.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

  1. Настава као процес поучавања и учења.
  2. Одлике процеса учења у настави.
  3. Савремне дидактичке теорије.
  4. Теорија курикулума.
  5. Стандарди, циљеви и исходи у настави хемије.
  6. Системски приступ планирању у настави.
  7. Принципи делотворне наставе.
  8. Мотивација у настави и мотивација за учење.
  9. Развијајућа настава.
  10. Активно учење.
  11. Интерактивна настава.
  12. Однос метода, средстава и садржаја наставе.
  13. Виртуелна учионица.
  14. Комуникација у настави.
  15. Евалуација у настави - врсте, критеријуми, инструменти, поузданост.

Теоријске вежбе:

30 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

На вежбама студенти припремају и приказују сопствене оригиналне приступе/решења у вези с темама и питањима разматраним на предавањима.

Лабораторијске вежбе:

0 поена (3 часа недељно)

Семинарски радови:

20 поена

Усмени испит:

40 поена