Шифра предмета:
673H2
Назив предмета:
Педагошка психологија

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

10

Врста студија:

докторске академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E72H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E71H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E74H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E73H2), стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Ана Ж. Пешикан
редовни професор, Филозофски факултет, Чика Љубина 18-20, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: пет часова предавања + три часа студијског истраживачког рада

Циљеви:

Основни циљ овог предмета јесте да се докторанти оспособе да разумеју природу процеса учења и наставе и да буду оспособљени да компетентно раде на обезбеђивању квалитета процеса учења и наставе у образовном контексту.

Исход:

Да знају и разумеју која је њихова улога у обезбеђивању квалитета процеса школског учења/наставе; да знају и разумеју специфичности школског учења/наставе; да умеју да компетентно конципирају и реализују мере које би допринеле обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе у конкретном образовном контексту; да ефикасно сарађују са другим партнерима на обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе; да буду компетентни носиоци новина у обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе.

Облици наставе:

Предавања и разни облици активног/интерактивног учења.

Ваннаставне активности:

Литература:

  • С. Радоњић: Психологија учења I и II, Завод за удзбенике и наставна средства (одабрана поглавља)
  • Ивић и сар.: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2003.
  • А. Пешикан: Настава и развој друштвених појмова код деце, ЗУНС, 2003. (одабрана поглавља)
  • N. M. Lambert & B. L. McCombs (Eds.): How Students Learn - Reforming Schools Through Learner-Centered Education, APA, Washington, 1998.
  • L. C. Moll (Ed.): Vygotsky and Education – Instructional implications and applications of sociohistorical psychology, Cambridge University Press, Cambridge, 1990.
  • J. V. Wertsch (Ed.): Culture, communication and cognition: Vygotskian perspectives, Cambridge: Cambridge University Press, 1995. (odabrani delovi)
  • И. Ивић (1992): Теорије менталног развоја и проблеми исхода образовања, Психологија, 3-4, стр. 7-35.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (5 часова недељно)

Програм рада:

  • Основе психологије учења.
  • Кључне психолошке претпоставке процеса квалитетног учења/наставе.
  • Специфичности школског учења и наставе.
  • Различити модели школског учења и наставе.
  • Технике праћења и процене квалитета процеса учења/наставе.
  • Рад на оцени и унапређивању квалитета процеса учења и наставе.

Семинарски радови:

30 поена

Усмени испит:

60 поена

Студијски истраживачки рад:

0 поена (3 часа недељно)