Шифра предмета:
672H2
Назив предмета:
Развојна психологија

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

10

Врста студија:

докторске академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E72H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E71H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E73H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E74H2), стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Ана Ж. Пешикан
редовни професор, Филозофски факултет, Чика Љубина 18-20, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: пет часова предавања + три часа студијског истраживачког рада

Циљеви:

Да докторанти упознају и разумеју основне карактеристике развоја и социјализације јединке.

Исход:

Оспособљени су да разумеју појам развоја; да разумеју природу развојних феномена; однос појма развој са појмом учење; да познају основне теорије развоја; да познају карактеристике развојних етапа, посебно доба адолесценције; да разумеју појам социјализације; да су у стању да употребе своје знање о развоју особа у решавању наставних и образовних проблема.

Облици наставе:

Предавања и разни облици активног/интерактивног учења.

Ваннаставне активности:

Литература:

  • И. Ивић: Човек као animal symbolicum, Нолит, Београд, 1987.
  • Шмит: Развој детета биолошки, културолошки и васпитни оквир проучавања, ЗУНС, Бгд, 1999.
  • М. Доналдсон: Ум детета, ЗУНС, Бгд, 1998.
  • Лангер: Теорије психичког развоја, ЗУНС, Бгд, 1981.
  • Вера Смиљанић: Развојна психологија, Друштво психолога, Београд, 1989.
  • Виготски: Мишљење и говор, Нолит, 1977.
  • Когнитивни развој детета, зборник, Друштво психолога, Београд, 1983.
  • Процес социјализације код деце, ЗУНС, Београд, 1990.
  • Социјално понашање ученика, Институт за педагошка истраживања, Београд, 2004.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (5 часова недељно)

Програм рада:

  • Појам развоја;
  • Однос развоја и учења;
  • Теорије развоја;
  • Фактори развоја;
  • Карактеристике и етапе развоја;
  • Карактеристике интелектуалног развоја;
  • Ппроблеми мерења интелектуалних постигнућа;
  • Појам социјализације.

Семинарски радови:

30 поена

Усмени испит:

60 поена

Студијски истраживачки рад:

0 поена (3 часа недељно)