Шифра предмета:
P13P2
Назив предмета:
Педагошка пракса 3

Школска година:

2023/2024.

Услови похађања:

042P2 + 043P2

ЕСПБ:

2

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 3. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

др Весна Д. Милановић Маштраповић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: (0+0+0)

Циљеви:

Да студенти сагледају у реалном контексту школе специфичности наставе хемије, различите улоге и активности наставника хемије, и да их повежу с потребним наставничким компетенцијама.

Исход:

Студенти повезују теоријска знања о улогама и компетенцијама наставника хемије с наставном праксом коју наставници планирају и реализују у школи, преиспитују сопствене претпоставке о професији наставника хемије, уочавају специфичности наставе хемије и потенцијалне изазове у реалном контексту, уочавају повезаност између уверења и поступака наставника, и критички процењују квалитет интеракција са различитим ученицима.

Облици наставе:

Предавања, пракса у школама.

Ваннаставне активности:

Припрема упитника и протокола за интервју са наставницима хемије и ученицима.

Литература:

Основна литература:

  1. Стандарди компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја, Београд, 2011.

Помоћна литература:

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Пракса:

100 поена (4 часа недељно)

Напомене:

Улоге, активности и компетенције наставника хемије:

  • посматрање и бележење активности наставника, праћење повезаности активности наставника на часу с циљевима часа и стандардима, праћење међузависности активности наставника и ученика;
  • посматрање праксе праћења и оцењивања;
  • анализа прикупљеног материјала о активностима наставника и улогама, упоређивање првобитних претпоставки о пословима наставника и уочених активности током боравка у школи и у разговору са наставником, упоређивање са захтевима у различитим документима.

Специфичности наставе хемије.

Испитивање путем упитника и интервјуа ставова наставника хемије о различитим аспектима наставе хемије.

Испитивање путем упитника и интервјуа ставова ученика о настави и учењу хемије.

Обрада и презентовање прикупљених резултата.

Рефлексија на развој компетенција потребних за професију наставника хемије.