Šifra predmeta:
P13P2
Naziv predmeta:
Pedagoška praksa 3

Školska godina:

2023/2024.

Uslovi pohađanja:

042P2 + 043P2

ESPB:

2

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 3. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnik:

dr Vesna D. Milanović Maštrapović
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Fond časova:

Nedeljno: (0+0+0)

Ciljevi:

Da studenti sagledaju u realnom kontekstu škole specifičnosti nastave hemije, različite uloge i aktivnosti nastavnika hemije, i da ih povežu s potrebnim nastavničkim kompetencijama.

Ishod:

Studenti povezuju teorijska znanja o ulogama i kompetencijama nastavnika hemije s nastavnom praksom koju nastavnici planiraju i realizuju u školi, preispituju sopstvene pretpostavke o profesiji nastavnika hemije, uočavaju specifičnosti nastave hemije i potencijalne izazove u realnom kontekstu, uočavaju povezanost između uverenja i postupaka nastavnika, i kritički procenjuju kvalitet interakcija sa različitim učenicima.

Oblici nastave:

Predavanja, praksa u školama.

Vannastavne aktivnosti:

Priprema upitnika i protokola za intervju sa nastavnicima hemije i učenicima.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Standardi kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja, Beograd, 2011.

Pomoćna literatura:

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Praksa:

100 poena (4 časa nedeljno)

Napomene:

Uloge, aktivnosti i kompetencije nastavnika hemije:

  • posmatranje i beleženje aktivnosti nastavnika, praćenje povezanosti aktivnosti nastavnika na času s ciljevima časa i standardima, praćenje međuzavisnosti aktivnosti nastavnika i učenika;
  • posmatranje prakse praćenja i ocenjivanja;
  • analiza prikupljenog materijala o aktivnostima nastavnika i ulogama, upoređivanje prvobitnih pretpostavki o poslovima nastavnika i uočenih aktivnosti tokom boravka u školi i u razgovoru sa nastavnikom, upoređivanje sa zahtevima u različitim dokumentima.

Specifičnosti nastave hemije.

Ispitivanje putem upitnika i intervjua stavova nastavnika hemije o različitim aspektima nastave hemije.

Ispitivanje putem upitnika i intervjua stavova učenika o nastavi i učenju hemije.

Obrada i prezentovanje prikupljenih rezultata.

Refleksija na razvoj kompetencija potrebnih za profesiju nastavnika hemije.