Шифра предмета:
P12P2
Назив предмета:
Педагошка пракса 2

Школска година:

2023/2024.

Услови похађања:

042P2 + 043P2

ЕСПБ:

1

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 3. година, зимски семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

др Весна Д. Милановић Маштраповић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: (0+0+0)

Циљеви:

Да студенти сагледају у реалном контексту школе планирање образовно-васпитне делатности.

Исход:

Студенти повезују теоријска знања о различитим нивоима планирања и различитим плановима за реализовање образовно-васпитне делатности школе.

Облици наставе:

Предавања, пракса у школама.

Ваннаставне активности:

Припрема упитника и протокола за интервју са запосленима у школи о планирању и сарадњи.

Литература:

Основна литература:

  • Џудит Холенвегер, Едина Кромпак: Приручник за наставнике: Активности за подршку свим ученицима у школи и учионици, Скопље, УНИЦЕФ, 2018.

Помоћна литература:

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Пракса:

100 поена (2 часа недељно)

Напомене:

Планирање образовно-васпитне делатности на нивоу школе. Информисање о:

  • доношењу школског програма на основу наставног плана и програма (надлежност школског одбора);
  • доношењу индивидуалних образовних планова и програма (надлежност педагошког колегијума коју изводи на предлог стручног тима за инклузивно образовање, односно тима за пружање додатне подршке ученицима);
  • индивидуализованом начину рада (тим који чине одељењски старешина и предметни наставник, стручни сараданик школе, родитељ (старатељ), по потреби педагошки асистент и стручњак ван установе, на предлог родитеља);
  • доношењу годишњег плана рада (утврђивање времена, места, начина и носилаца остваривања програма образовања и васпитања) у складу с школским календаром, развојним планом и школским и васпитним програмом;
  • обезбеђивање и подршка остваривању права ученика, обавеза и одговорности (рад одељенске заједнице и ученичког парламента).

Испитивање помоћу упитника и интервјуа запослених у школи о планирању и сарадњи између школе и различитих партнера, о видовима сарадње са различитим партнерима из локалне заједнице и са родитељима.

Улога наставника као разредног старешине.