[Logotip projekta]

Акроним пројекта:   ELIPS

Врста пројекта:   Остали национални истраживачки

Број уговора:   HF-167

Интернет презентација пројекта:   https://elips.rs

[Facebook]   [Twitter]   [Instagram]   [LinkedIn]

Пројекат финансира:   Фонд за науку Републике Србије (Београд)

Установе реализатори истраживања:

  • Институт за педагошка истраживања (Београд) – координација
  • Учитељски факултет (Београд) – партнер
  • Научна установа Институт за хемију, технологију и металургију (Београд) – партнер
  • Природно-математички факултет Универзитета у Новом Саду (Нови Сад) – партнер
  • Универзитет у Београду - Хемијски факултет (Београд) – партнер

Предвиђено је да се пројекат реализује од 15. 3. 2023. до 14. 3. 2025.

Истраживачи

Руководилац пројекта:   Милица Марушић Јаблановић, Институт за педагошка истраживања (Београд)

(кликнути за пун списак истраживача)

Репозиторијум за резултате истраживања:   https://cherry.chem.bg.ac.rs/handle/123456789/5825

Кратак опис пројекта

Студија има за циљ да измери ниво еколошке писмености (ЕП) ученика из Србије и да идентификује одлике еколошког идентитета (ЕИ), као и кључне утицаје на његово формирање, ученика који остварују највиши скор на ЕП, где се ЕП односи на познавање садржаја, анализу проблема, вештине осмишљавања стратегије, позитиван однос према животној средини, свест, бригу, понашање, а ЕИ се односи на перцепцију себе у односу на окружење и проблеме животне средине.  Истраживачка питања: Колики је ниво ЕП на крају основне школе у Србији? Које су главне карактеристике ЕИ ученика који се истичу у индикаторима ЕП? Која су главна животна искуства релевантна за формирање њиховог односа према околини? Које су специфичности одељења и школа које се истичу у ЕП? Након утврђивања нивоа ЕП ученика завршних разреда основне школе у Србији (применом Упитника за испитивање еколошке писмености ученика основних школа, енгл. Middle School Environmental Literacy Scale) на стратификованом узорку (40 одељења, око 850 ученика), биће изабрана два одељења са највишим скором у ЕП. Они ће учествовати у полуструктурираним групним интервјуима, који су усмерени на испитивање њиховог ЕИ и значајних животних искустава која утичу на формирање ЕИ. Коначно, полуструктурирани интервјуи ће бити спроведени са запосленима у школи, како би се истражио контекст учења и специфичности школе/разреда, потенцијално повезане са ЕИ и ЕП ученика који учествују. Очекивани резултати: Подаци о нивоу ЕП, идентификација карактеристика и кључних утицаја за формирање ЕИ; препоруке за регулативу, образовање наставника и еколошко образовање ученика, чланци, извештаји, радни материјали за наставнике. Утицај: унапређење праксе наставника који учествују у радионицама; унапређење образовања и професионалног развоја наставника услед препорука за образовну политику, дисеминације и предавања. Дугорочни утицај, промена проеколошких ставова и понашања ученика у Србији.