Šifra predmeta:
653P1
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 1

Školska godina:

2022/2023.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

9

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: četiri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (4+4+0)

Ciljevi:

Studenti planiraju čas prema ciljevima i ishodima u nastavnim programima, i obrazovnim standardima.

Ishod:

  1. Studenti planiraju metode nastave/učenja, biraju ili prave nastavna sredstva, biraju oglede i pišu plan časa prema ciljevima nastave/učenja hemije i ishodima u nastavnim programima hemije, i prema obrazovnim standardima.
  2. Studenti analiziraju plan časa i prema rezultatima analize unapređuju plan.

Oblici nastave:

Predavanja, radionice i teorijske vežbe.

Vannastavne aktivnosti:

Domaći zadaci. Pretraživanje različitih izvora radi prikupljanja podataka potrebnih za razmatranje tema na časovima nastave i vežbi, za pripremanje scenarija časa.

Literatura:

  1. Dragica Trivić: Teme iz metodike nastave hemije, Klett, Beograd, 2013.
  2. Milan Sikirica: Metodika nastave hemije, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  3. Ivan Ivić, Ana Pešikan, Slobodanka Antić: Aktivno učenje 2, Institut za psihologiju, Beograd, 2001.
  4. Ana Pešikan, Ratko Jankov, Slobodanka Antić, Dragica Šišović, Vera Muždeka: Kako približiti deci prirodne nauke kroz aktivno učenje, Zbirka scenarija, Institut za psihologiju, Beograd, 2005.
  5. Dragica Trivić, Biljana Tomašević: Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

Nastavni planovi i programi hemije. Obrazovni standardi. Pedagoška interakcija: međuzavisnost aktivnosti učenika i aktivnosti nastavnika na časovima hemije. Metode nastave/učenja hemije. Metode usmenog izlaganja i razgovora / metode učenja. Metoda rada sa tekstom / metode učenja. Metoda demonstracije / metode učenja. Nastavna sredstva. Udžbenik. Kriterijumi za vrednovanje kvaliteta udžbenika. Metoda laboratorijskih i drugih praktičnih radova učenika / metode učenja. Edukativna radionica. Projekatska nastava. Ekskurzije u nastavi hemije. Pokazatelji učeničkih aktivnosti na časovima hemije. Planiranje časa - izrada scenarija za izvođenje časa. Analiza pisane pripreme (scenarija) časa. Planiranje nastavnog rada (godišnje planiranje, tematsko planiranje).

Teorijske vežbe:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

1. Zadaci i aktivnosti učenika na časovima hemije.

2. Metode nastave / učenja hemije 1.

3. Metode nastave / učenja hemije 2.

4. Nastavna sredstva.

5. Udžbenik hemije 1.

6. Udžbenik hemije 2.

7. Nastavne situacije - pokazatelji aktivnosti.

8. Nastavne situacije - istraživački pristup.

9-13. Kritička konstruktivna analiza scenarija časa.

14. Planiranje rada u školi: izrada mesečnog i godišnjeg plana rada.

Domaći zadaci:

10 poena

Usmeni ispit:

70 poena