Студијски програм: Настава хемије | ||||
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије | ||||
Назив предмета: Инклузивни приступ | Шифра: 662P1 | |||
Наставници: др Аурел А. Божин, др Слађана Д. Анђелковић | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 7 | ||||
Услов: Нема услова. | ||||
Циљ предмета: Стицање знања и развијање ставова о оствареним постигнућима и актуелним дешавањима у области образовне инклузије. Развијање осетљивости студената да препознају и одговоре на посебне образовне потребе ученика у сфери комуникације и интеракције, потребе у области социоемоционалних функција и понашања као и потребе у области сазнајних способности учења. |
||||
Исход предмета: Да студенти поседују компетенције рада са децом са ПП. Да студенти знају начине, средства, методе и технике оптималног укључивања детета и ученика у редован образовно-васпитни рад и његово осамостаљивање у вршњачком колективу. Да поседују знање и вештине изградње партнерског односа са родитељима. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава Ка квалитетном образовању за све - основни подаци о инклузивном образовању. Промена парадигме, ставова и приступа. Карактеристике деце са сметњама у развоју. Школско окружење и интегративни приступ. Планирања рада, избора метода, начина комуникација са родитељима и децом, успостављање сарадње са осталим стручњацима. Упаваљање одељењем и групом, начинима оцењивања, праћења напретка ученика. Стратегије и средства. Индивидуални образовни план, индивудуални програм и индивидуализовани начин рада. Процес израде и примене ИОП-а (кораци, циљеви, принципи, структура, садржај). Настава и учење деце са посебним потребама. Значај интерперсоналних односа и климе у разреду. Начини обезбеђивања социјалне партиципације деце са посебним потребама. Методичке препоруке за рад са децом са посебним потребама. Оцењивање деце са ПП. Улога стручног тима за инклузивно образовање; наставник и дете са посебним потребама. Сарадња наставника, родитеља, стручних сарадника, тимова за инклузију. |
||||
Литература:
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 2 | Теоријске вежбе: 0 | ДОН (лаб. вежбе): 4 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, ппрезентацијe. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 10 | Писмени испит: | 60 | |
Лабораторијске вежбе: | 10 | |||
Семинарски радови: | 5 | |||
Пројекти: | 15 |