Студијски програм: Настава хемије
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије
Назив предмета: Методика наставе хемије 2 Шифра: 654P1
Наставник: др Драгица Д. Тривић
Статус предмета: обавезни
Број ЕСПБ: 9
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Oспособљавање за организовање и извођење часа и праћење и вредновање ученичких постигнућа.

Исход предмета:

Реализација часа према циљевима на задатом садржају и одговарајуће праћење и вредновање ученичких постигнућа.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

Анализа видео-снимка часа. Праћење и процењивање ученичких постигнућа. Формативно и сумативно проверавање. Карактеристике различитих видова проверавања ученичких постигнућа (према времену и начину извођења), предности и ограничења. Тест, врсте тестова и типови задатака у тесту. Контрола квалитета задатака. Практично проверавање знања. Мерне карактеристике теста. Статистичка обрада резултата. Нови начини за праћење и проверавање ученичких постигнућа. Оцењивање. Анкета. Методологија педагошког истраживања (основе). Квантитативна истраживања. Квалитативна истраживања. Акциона истраживања.

Теоријске вежбе

1. Усмено проверавање ученичких постигнућа.

2. Тест - типови задатака.

3. Контрола квалитета задатака.

4. Припремање теста.

5. Бодовање задатака и оцењивање.

6. Припремање теста за проверу знања ученика стеченог на једном од часова које кандидат изводи у школи.

7. Практично проверавање знања.

8. Упитник.

9-13. Анализа видео снимака часова.

14. Припремање пројекта.

15. Статистичка обрада резултата тестирања.

Ваннаставне активности

Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби. Припрема сценарија за часове које кандидат изводи у школи. 30 поена за оцену се додељује на основу реализованих часова у школи.

Литература:

  1. Драгица Тривић: Теме из методике наставе хемије, Klett, Београд, 2013.
  2. Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.
  3. Иван Ивић, Ана Пешикан, Слободанка Антић: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2001.
  4. Ана Пешикан, Ратко Јанков, Слободанка Антић, Драгица Шишовић, Вера Муждека: Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Збирка сценарија, Институт за психологију, Београд, 2005.
  5. Драгица Тривић, Биљана Томашевић: Практикум за вежбе из Методике наставе хемије 3 и 4, Хемијски факултет, Београд, 2008.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 4 Теоријске вежбе: 4 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања, радионице и теоријске вежбе.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Усмени испит: 50
Теоријске вежбе: 10    
Пракса: 30