Студијски програм: Настава хемије |
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије |
Назив обавезе: Школска пракса |
Шифра: 605P1 |
Наставник: др Драгица Д. Тривић |
Број ЕСПБ: 8 |
Услов: 602P1 |
Циљ:
Упознавање школе као институције, образовно-васпитне делатности на нивоу школе и различитих улога наставника хемије. |
Очекивани исходи:
Студенти познају школу као институцију, улоге и активности наставника хемије као члана колектива, члана органа на нивоу школе, актива и тимова. |
Општи садржаји:
- Школа као институција. Информисање о надлежностима и саставу органа управљања и руковођења у школи (школски одбор), стручних органа (наставничко веће, одељењско веће, стручно веће за области предмета, стручни активи за развојно планирање и за развој школског програма, други стручни активи и тимови, у складу са статутом школе) и саветодавних органа (савет родитеља). Информисање о структури запослених на нивоу школе. Информисање о школској политици и процедурама на нивоу школе.
- Планирање образовно-васпитне делатности на нивоу школе. Информисање о:
- доношењу школског програма на основу наставног плана и програма (надлежност школског одбора); - доношењу индивидуалних образовних планова и програма (надлежност педагошког колегијума коју изводи на предлог стручног тима за инклузивно образовање, односно тима за пружање додатне подршке ученицима); - индивидуализованом начину рада (тим који чине одељењски старешина и предметни наставник, стручни сараданик школе, родитељ (старатељ), по потреби педагошки асистент и стручњак ван установе, на предлог родитеља); - доншењу годишњег плана рада (утврђивање времена, места, начина и носилаца остваривања програма образовања и васпитања) у складу са школским календаром, развојним планом и школским и васпитним програмом; - обезбеђивање и подршка остваривању права ученика, обавеза и одговорности (рад одељенске заједнице и ученичког парламента).
- Сарадња између школе и различитих партнера. Информисање о видовима сарадње са различитим партнерима из локалне заједнице. Сарадња са родитељима. Улога наставника као разредног старешине.
- Улоге и активности наставника хемије:
- посматрање и бележење активности наставника, праћење повезаности активности наставника на часу са циљевима часа и стандардима, праћење међузависности активности наставника и ученика; - посматрање праксе праћења и оцењивања; - анализа прикупљеног материјала о активностима наставника и улогама, упоређивање првобитних претпоставки о пословима наставника и уочених активности током боравка у школи и у разговору са наставником, упоређивање са захтевима у различитим документима и методици наставе хемије.
|
Број часова (недељно): |
6 |
Методе извођења:
Праћење рада и разговор. |
Начин оцењивања:
Ова обавеза се не оцењује бројчано, већ само описно: положио / није положио. |