|
|
|
|
|
Студијски програм: Биохемија |
Врста и ниво студија: докторске академске студије |
Назив предмета: Трендови у биохемији хране и исхране |
Шифра: 480B1 |
Наставник: др Гордана Ђ. Гојгић Цвијовић |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 8 |
Услов: Нема услова. |
Циљ предмета:
Указује се на повезаност хемијског састава животних намирница и метаболизма и биохемијског дејства састојака, објашњава како и зашто поједини састојци утичу на усвајање и дејство других. Указује се на иновације у производњи и контроли безбедности хране. |
Исход предмета:
Самосталнији прилаз решавању проблема интеракције у комплексном систему као што је храна у фундаменталним истраживањима и прехрамбеној индустрији. |
Садржај предмета:
Теоријска настава
- Биохемијска улога макро и микрокомпонената хране:
Намирнице анималног и биљног порекла, хемијски састав и нутритивна вредност; Витамини у исхрани: растворљивост, биохемијска улога, извори, усвојивост; Минерални састојци - значај у исхрани, макро и микроелементи, усвојивост; Дијететска влакна - врсте, извори, физиолошко дејство.
- Унос хранљивих састојака, потребе и препоруке за исхрану, опште и индувидуалне(нутригеномика, протеомика, метаболомика, старост, пол).
Истраживања дејства појединих састојака на анималним моделима, култури ћелија, хуманој популацији. Дигестија и апсорпција састојака хране, моделовање и анализа комплексног матрикса хране.
- Функционална храна. Пробиотици и пребиотици. Нутрацеутикалси. Развој нових производа функционалне хране. Законска регулатива и препоруке.
- Иновације у паковању. Aктуелности у производњи и контроли безбедности хране.
|
Литература:
- H. D.Belitz, W. Grosch, P. Schieberle: Food Chemistry, 4rd Ed., Springer, Berlin 2009.
- J. Mann, A. Stewart Truswell (editors): Essential of human nutrition, Oxford University Press, Oxford, 2002.
Помоћна литература
- Одабрани ревијски радови из Trends in Food Science and Technology, Nutrition Reviews и Nutritional Biochemistry.
|
Број часова активне наставе (недељно): |
Предавања: 5 |
Теоријске вежбе: 0 |
ДОН (лаб. вежбе): 0 |
Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе:
Интерактивна и индивидуална настава и семинарски радови. |
Оцена знања (укупно 100 поена) |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
Предавања: |
10 |
Усмени испит: |
60 |
Семинарски радови: |
30 |
|
|