Студијски програм: Биохемија | ||||
Врста и ниво студија: мастер академске студије | ||||
Назив предмета: Биогеотехнологија са основама зелене хемије | Шифра: 455B1 | |||
Наставници: др Владимир П. Бешкоски, др Игор М. Опсеница, др Радивоје М. Продановић | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 4 | ||||
Услов: Нема услова. | ||||
Циљ предмета: Геолошки супстрати земљине коре и антропогени материјали укључујући и отпадне воде су високотонажни материјали са вредним компонентама, као сто су метали, али и супстрати чијим се биолошким третманом може повећати њихова вредност. Зато је циљ предмета да студентима укаже на значај и покаже важност ових интеракција, чија примена има високу економску вредност, а остварују се по принципима зелене хемије (и инжињерства). |
||||
Исход предмета: Студенти који заврше овај курс и ураде експериментале вежбе стећи ће знања неопходна за развој и примену биогеотехнологија, поштујући принципе зелене хемије у контексту истинског одрживог развоја. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава
Практична настава Тимска реализација проблема-минипројекта према избору студената, или укључивање у део пројекта из неке области еколошке биохемије која је тренутно актуелна у наставничким лабораторијама, као што је, на пример: изоловање и идентификација тионских бактерија из локалитета са сулфидима, лабораторијски биохидрометалуршко добијање бакра из флотационе јаловине, депиритизација уљаних шкриљаца техником агитацијом у ерленмајерима, лужење метала из електронског отпада бактеријски генерисаним гвожђе(III)-јоном, биогас, дезинфекција и стабилизација активног муља... |
||||
Литература:
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 2 | Теоријске вежбе: 0 | ДОН (лаб. вежбе): 2 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Интерактивна настава, лабораторијске вежбе и семинарски радови. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 10 | Усмени испит: | 40 | |
Лабораторијске вежбе: | 25 | |||
Семинарски радови: | 25 |