|
|
|
|
|
Студијски програми: Хемија, Биохемија, Настава хемије |
Врста и ниво студија: основне академске студије, интегрисане основне и мастер академске студије |
Назив предмета: Педагогија |
Шифра: 043P1 |
Наставник: др Слађана Д. Анђелковић |
Статус предмета: обавезни (за студ. прог. Настава хемије); изборни (за студ. прог. Хемија, Биохемија) |
Број ЕСПБ: 4 |
Услов: 042P1 |
Циљ предмета:
Припремање студената, будућих професора хемије за васпитно-образовни рад у школама. Упознавање студената са савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Развијање ставова и интересовања за продубљивање педагошко-дидактичких знања, интересовања и мотивације за бављење наставничким позивом. |
Исход предмета:
Након успешно завршеног курса студенти ће поседовати:
развијене компетенције за примену теоријских педагошких и дидактичких знања у планирању, реализацији и евалуацији васпитно-образовног рада;
развијену способност за критички и стваралачки приступ у наставној пракси;
квалитетну основу за даље педагошко-дидактичко и методичко образовање, истраживање и професионални развој. |
Садржај предмета:
Теоријска настава
- Васпитање као најшири педагошки процес и појам, основне карактеристике развоја васпитања и педагогије.
- Могућности и границе васпитања.
- Циљ и задаци васпитања – конкретизација циљева и задатака васпитања према подручјима развоја и странама васпитања.
- Опште методе и средства васпитања.
- Школа и школски систем, развој, критике, врсте школа, структура васпитно образовних активности школе.
- Школа и њено окружење, васпитање у породици, васпитање у слободном времену, друштвене и слободне активности ученика васпитни значај средстава масовног комуницирања.
- Актери образовања и њихове улоге, поја полажај и улога, социјална и образовна интеракција у самој школи, отвореност школе према локалном и глобалном окружењу.
- Улога наставника, шта је одређује, карактер улоге наставника, улога наставника у настави, улоге наставника у односу на наставни програм, улога наставника у односу на облике и методе рада, улога наставника у односу на ученике – индивидуализација рада, улога наставника у односу на одељење као групу, улога наставника у сарадњи са ученичким родитељима – интегрисање развојних контекста, улога наставника у школи, рад у наставничком вечу и стручним активнима, учешће у социјално - културним програмима школе, рад у професионалним организацијама, стручно усавршавање и целоживотни професионални развој.
- Улога ученика, педагошка интеракција: међузависност активности ученика и активности наставника, квантитативни аспекти педагошке комуникације, дисциплина.
- Структура наставног процеса.
- Наставни час, појам, етапе, типологија, различити структурни модели, артикулација наставе, врсте наставе.
- Планирање и припремање васпитно-образовног рада, курикуларни приступ у процесу планирања, и програмирања.
- Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, конструкти школског учења (учење путем решавања проблема, кооперативно учење, искуствено учење, пројектни приступ, интегративно учење, рад са ученицима са посебним потребама.
- Праћење, вредновање и оцењивање ученичкој напретка.
- Сарадња породице и школе.
- Савремени захтеви педагогије: интеркултурална педагогија, еколошка педагогија.
|
Литература:
- Зборник одабраних текстова који прати програм и који се сваке године обнаваља сходно појави вредних педагошких дела и резултата истраживања.
- Ј. Ђорђевић, Н. Трнавац: Педагогија, Научна књига, Београд, 2010.
Помоћна литература
- H. Gudjons: Педагогија - темељна знања. Загреб, Educa, 1994. (стр. 171-204)
- W. Glasser: Наставник у квалитетној школи. Загреб, Educa, 1999. (стр. 27-38, 79-84)
- C. Kyriacou: Темељна наставна умијећа. Загреб, Educa, 2001. (стр. 51-67)
- E. Terhart: Методе поучавања и учења. Загреб, Educa, 2001. (стр. 121-182)
|
Број часова активне наставе (недељно): |
Предавања: 3 |
Теоријске вежбе: 0 |
ДОН (лаб. вежбе): 0 |
Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе:
Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, презентације. |
Оцена знања (укупно 100 поена) |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
Предавања: |
10 |
Усмени испит: |
70 |
Семинарски радови: |
5 |
|
|
Пројекти: |
15 |
|
|