Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитета

Високошколске установе обезбеђују значајну улогу студената у процесу обезбеђења квалитета и то кроз рад студентских организација и студентских представника у телима високошколске установе као и кроз анкетирање студената о квалитету високошколске установе.

13.1. Хемијски факултет у процесу обезбеђења квалитета узима у обзир и ставове студената. У раду комисије за обезбеђење квалитета ставове студената заступају три представника изабраних из чланова студентског парламента (Прилог 13.1).

13.2. Поред тога, Факултет узима у обзир мишљење и ставове студената о стратегији, стандардима, поступцима и документима којима се обезбеђује квалитет високошколске установе, а кроз рад Студентског парламента Хемијског факултета студенти остварују своја права и штите своје интересе на Факултету.

У складу са Законом о високом образовању студенти учествују у раду Наставно-научног већа (Прилог 13.2) и преко својих представника у раду Савета факултета (Прилог 13.3).

Такође, на захтев студената оформљена је Комисија за праћење и унапређење наставе у којој студенти равноправно учествују.

Осим тога, студенти су у потпуности укључени у процес самовредновања Факултета преко представника Студентског парламента у Комисији за самовредновање (Прилог 13.4 и Прилог 13.5).

Студенти учествују у раду и других комисија, које се односе на квалитет Факултета (Прилог 13.6 и Прилог 13.7).

13.3. Хемијски факултет анкетира студенте по питањима квалитета периодично, а на крају сваког семестра се спроводи анкета о ставовима о наставницима и сарадницима у настави. Анкета је доступна само у електронском облику, преко Студентског портала у оквиру Система за електронску евиденцију науке и наставе (акроним СЕЛЕН). Иако је обезбеђена анонимност, није се показало да студенти радо попуњавају ове анкете и исказују своје предлог и коментаре који могу помоћи унапређењу наставног процеса.

У периоду писања извештаја о самовредновању Хемијског факултета креирају се и додатне анкете којим се испитују ставови и мишљења студената о финансијским обавезама студената, о процени објективности оцењивања наставника, о раду библиотеке, о раду студенске службе и о техничкој опремљености Хемијског факултета. Саставља се и посебан анкетни упитник о квалитету студијског програма.

По потреби, креирају се и други анкетни упитници. Резултати ових анкета су у дати у виду прилога стандардима овог извештаја.

13.4. Студенти су равноправни чланови Комисије за праћење и унапређење наставе, а поред тога, преко Студентског парламента и студента продекана редовно упућују примедбе и предлоге за решавање спорних питања која се тичу студирања на Хемијском факултету.

SWOT анализа

Предности:

Активно учешће студената у телима за обезбеђење квалитета преко представника Студентског парламента у Комисији за праћење и унапређење наставе, Комисији за самовредновање, те Савету факултета. +++

Редовно анкетирање студената о питањима из свих области у процесу самовредновања се добија повратна информација о квалитету наставе, сарадника и наставника, опремљености, као и генерална, свеукупна оцена Хемијског факултета. +++

Слабости:

Један део студената није заинтересован за попуњавање анкетних упитника који су значајни за самовредновање. +++

Недостатак формалних контаката са бившим студентима који су нашли запослење, а који би указали на најзначајније квалитете или мане у образовно-истраживачком раду Хемијског факултета. +++

Могућности:

Едукација студената о значају анкета. +++

Подстицање наставника и сарадника у настави да размотре примедбе студената. ++

Повећање видљивости резултата анкетирања. ++

Комисија за праћење и унапређење квалитета наставе треба, поред анкета, да редовно прати мишљење студената на основу њихових коментара упућених Студентском парламенту. +++

Формално остваривање контаката са бившим студентима који су нашли запослење, који би указали на најзначајније квалитете или мане Хемијског факултета. ++

Опасности:

Могући дисконтинуитет и пасивност Студентског парламента услед доласка нове генерације студената. +

Све слабости, уколико се не отклоне постају опасности. +++

Процена испуњености Стандарда 13 и предлог корективних мера

Хемијски факултет испуњава стандард 13.

Студенти се активно ангажују у раду Комисије за обезбеђење квалитета и конструктивним дискусијама и предлозима доприносе унапређењу квалитета студирања. Планиране мере су:

  1. Едукација студената о значају анкета и мишљења студената о студирању на Хемијском факултету. Тиме ће студенти имати бољу слику о Хемијском факултету.
  2. Објављивање збирних резултата анкета или делова резултата, како би се повећала заинтересованост студената да учествују у анкетирању.
  3. Унапређење сарадње са Студентским парламентом који има непосредан контакт са студентима, односно, увид у ставове студената који се тичу квалитета Хемијског факултета.

Прилози: